ΑΛΦΕΙΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ

Η ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΕΤΗ ΤΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΠΑΡΑ ΣΠΑΝΙΑ ΜΙΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ΄ ΚΙ ΑΥΤΟ, ΕΠΕΙΔΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ. Αριστοτέλης

Ποια Έξοδος; Εκδίωξη!

Posted by alfeiospotamos στο 01/04/2009

Χάρτης της αρχαίας Αιγύπτου
Αρχαία Αίγυπτος
1786-1650 Η Άνω και η Κάτω Αίγυπτος χωρίζονται.
Ξένοι κατακτητές (το σημιτικό φύλο των Υξώς*) εισβάλλουν στην Αίγυπτο χάρη στην χρήση του πολεμικού άρματος.
1650-1570 Υκσώς, «Βασιλείς Ποιμένες». Οι Υξώς, κυριαρχούν σε όλη την Αίγυπτο με πρωτεύουσατην Άβαρι του Δέλτα. Μισητοί ως ξένοι δυνάστες οι Υξώς εξαιγυπτίζονται και προωθούν την λατρεία του Σετ (Σηθ).
1640-1550 Η τοπική αρχικά δυναστεία των Θηβών κυβερνά των Άνω Αίγυπτο. Ο Κάμωσις εκδιώκει τους Υξώς.
1550-1305 Το ενδιαφέρον για τις ασιατικές θρησκείες οδηγεί σε θρησκευτικούς πειραματισμούς, όπως ο Ατενισμός (ηλιακός ενοθεϊσμός) υπό τον Αμενχοτέπ Δ’ που μετονομάστηκε σε Ακενατόν.
Οι Πινακίδες της Τελ ελ Αμάρνα αφηγούνται τη βασιλεία του Αμενχοτέπ Γ’ και του Ακενατόν. Βίαιη εκδίωξη και καταστολή του Ατενισμού. Η συντηρητική θρησκευτική άποψη ενδυναμώνεται περαιτέρω και επεκτείνεται στην τέχνη. Η δύναμη του θηβαϊκού ιερατείου του Άμωνα-Ρα εξασφαλίζεται από τον Χορεμχέμπ.
663-525 Σε αυτή την περίοδο οι Φαραώ χρησμοποιούν τον μύθο του Όσιρι ως πειστήριο της διακυβέρνησής τους και όχι τις προγενέστερες ηλιακές λατρείες. Ο Ψαμτίκ Α’ εξωθεί τους Ασσύριους (;) από την Αίγυπτο.
Υπό την διακυβέρνηση του Ψαμτίκ Α’ γίνεται στροφή προς τους εορτασμούς, την λογοτεχνία, την τέχνη και την αρχιτεκτονική του Παλαιού Βασιλείου.
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
* Ο ΜΑΝΕΘΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΞΩΣ
Του Περικλή Ροδάκη Συγγραφέα Ιστορικού
Οι φυλές του Ισραήλ ήταν μέρος των Υξώς (Υκσώς), όχι το σύνολο. Όταν απώθησαν οι Υξώς (Υκσώς) από την Αίγυπτο στα χρόνια του Τούθμωσι Α’ (1528-1510π.Χ) οι φυλές του Ισραήλ δεν κατόρθωσαν να διαφύγουν και πιάστηκαν αιχμάλωτοι.Έτσι καταγράφονται ως δούλοι των ιερών. Αυτό γίνεται αυτή τη στιγμή. Οι φυλές του Ισραήλ είχαν διεισδύει στην Αίγυπτο πριν από την εισβολή των Υξώς (Υκσώς), και ίσως να είναι αυτοί που διευκόλυναν την εισβολή των Υξώς (Υκσώς): Η έξοδος των φυλών του Ισραήλ γίνεται περί τα εκατό χρόνια μετά την διάλυση των Υξώς (Υκσώς).

Ο Ιώσηπος χρησιμοποιεί το Μανέθωνα προκειμένου να βρει τους προγόνους του. Θεωρεί ότι οι πρόγονοί του ήταν οι Υξώς (Υκσώς) .
Ένα άλλο απόσπασμα του Μανέθωνα από τον Ιώσηπο (17) που αφορά τη δυναστεία δεκάτη ογδόη (1580-1308 π.Χ.): «Και τώρα, (λέει ο Ιώσηπος) παραθέτω τους Αιγυπτίους ως μάρτυρες. Και πάλι θα δώσω τα όσα αναφέρει ο Μανέθωνας σχετικά με τις χρονολογίες. Και αυτά έχουν ως εξής: Μετά την εκδίωξη των από την Αίγυπτο του λαού των Ποιμένων και την εγκατάστασή τους στα Ιεροσόλυμα, ο βασιλιάς της Αιγύπτου Τέθμωσις (18) βασίλευσε είκοσι πέντε χρόνια και τέσσερις μήνες και πέθανε και παρέλαβε την αρχή ο γιος των Χεβρών (19) και βασίλευσε δεκατρία χρόνια. Ύστερα ήρθε ο Αμένωφις που βασίλευσε είκοσι χρόνια και επτά μήνες….»
http://www.styga.gr/index.php?sid=b0bf5c9707893c1ce370d205a3baddcd&act=detail&article=6497

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: